Τρίτη 9 Απριλίου 2013

Δραστηριότητες του ΓΕΛ Προαστίου

1. Βιωματικό σεμινάριο «Ομάδα Εφήβων εντός σχολικού πλαισίου»
Σε συνέχεια της περσινής επιτυχημένης  δραστηριότητας που υλοποιήθηκε από την ΠΡΟΤΑΣΗ ΚΟΙΝΩΝΙΚΗΣ ΠΑΡΕΜΒΑΣΗΣ με θέμα «Ομάδα Εφήβων εντός σχολικού πλαισίου»,
και τη φετινή σχολική χρονιά, προτάθηκε από τη Διεύθυνση και το Σύλλογο Διδασκόντων του Σχολείου, να υλοποιηθεί αντίστοιχη παρέμβαση από τον ίδιο φορέα για τους μαθητές της Γ΄ Λυκείου.
Η θεματολογία της παρέμβασης, με τη μορφή τεσσάρων βιωματικών σεμιναρίων, ήταν η κατανόηση του εαυτού, η έκφραση και κατανόηση συναισθημάτων, η επικοινωνία, η εφηβεία και η διαχείριση του χρόνου, αλλά και του άγχους των εξετάσεων. Η παρέμβαση υλοποιήθηκε από τον συνεργάτη της  ΠΡΟΤΑΣΗΣ ΚΟΙΝΩΝΙΚΗΣ ΠΑΡΕΜΒΑΣΗΣ, κ. Δημήτριο Παρλαβάντζα, κλινικό και συμβουλευτικό ψυχοθεραπευτή. Υλοποιήθηκαν τέσσερες δίωρες συναντήσεις-βιωματικά σεμινάρια με τους μαθητές της Γ΄ Λυκείου από τις 22 Φεβρουαρίου, μέχρι 15 Μαρτίου. Οι μαθητές έδειξαν μεγάλο ενδιαφέρον και, όπως ανέφεραν, βγήκαν κερδισμένοι από αυτού του είδους την παρέμβαση.
2. Εκδήλωση για την ημέρα κατά της σχολικής βίας και του σχολικού εκφοβισμού
Η  6η Μαρτίου έχει ορισθεί ως Ημέρα κατά της Σχολικής βίας και του εκφοβισμού. Την ημέρα αυτή με απόφαση του συλλόγου διδασκόντων αφιερώθηκαν διδακτικές ώρες με απόφαση του συλλόγου διδασκόντων σε δράσεις - συζητήσεις - εκδηλώσεις κατά του σχολικού εκφοβισμού με στόχο την ευαισθητοποίηση την επαγρύπνηση μαθητών και εκπαιδευτικών για την έγκαιρη παρέμβαση, ώστε να περιοριστούν οι δίαυλοι εκδήλωσης της βίας στη ζωή των ανηλίκων και να αποτραπούν οι αρνητικές της συνέπειες στις διαπροσωπικές τους σχέσεις». Ο εκπαιδευτικός  κ. Κων. Ντούρας, καθηγητής ΠΕ09 του σχολείου, μίλησε για τις μορφές bullying, αλλά δόθηκε κυρίως βαρύτητα στη νέα και πιο σύγχρονη μορφή εκφοβισμού, τον Ηλεκτρονικό Εκφοβισμό ή Cyber-Bullying. Αναλύθηκαν οι απαιτούμενες ενέργειες που θα πρέπει να κάνουν οι γονείς και οι μαθητές για να εμποδίσουν τον εκφοβιστή να επιτελέσει το σκοπό του. Τονίστηκε ότι σημαντικό ρόλο στην αντιμετώπιση παρόμοιων καταστάσεων είναι να απευθυνόμαστε σε άτομα ή φορείς που γνωρίζουν το πώς θα χειριστούν αυτά τα προβλήματα και κυρίως στην υπηρεσία Δίωξης Ηλεκτρονικού Εγκλήματος (τηλ 1890), για τον εντοπισμό του εκφοβιστή και για τη λήψη των απαιτούμενων μέτρων. Στη συνέχεια προβλήθηκαν διάφορα βίντεο και η εκδήλωση ολοκληρώθηκε, με ενδιαφέρουσες ερωτήσεις από τους μαθητές και συζήτηση.

3. Ενημέρωση των μαθητών της Γ  τάξης από το ΚΕΣΥΠ
Στις 19 Μαρτίου, η Υπεύθυνη του ΚΕΣΥΠ κα Ευφροσύνη Μυριώτη, στα πλαίσια ενημέρωσης των μαθητών της τελευταίας τάξης, των Γυμνασίων και Λυκείων σε θέματα επαγγελματικού προσανατολισμού, πρόσφερε υπηρεσίες συμβουλευτικής στους μαθητές της Γ΄ τάξης του Σχολείου μας. Συζητήθηκαν,  και αναλύθηκαν θέματα σχετικά με τις Πανελλαδικές Εξετάσεις, καθώς και απορίες των μαθητών.

4. Εκδήλωση για τη Διεθνή ημέρα εξάλειψης των φυλετικών διακρίσεων και του ρατσισμού
Στις 21 Μαρτίου, τη Διεθνή ημέρα εξάλειψης των φυλετικών διακρίσεων και του ρατσισμού, οργανώθηκε εκδήλωση-συζήτηση, στην Αίθουσα Τεχνολογίας, ανάμεσα στους καθηγητές του Σχολείου και στους μαθητές. Η εκδήλωση, την οποία επιμελήθηκε ο εκπαιδευτικός του Σχολείου μας, καθηγητής ΠΕ02 Αθανάσιος Λύτρας, ξεκίνησε με την προβολή ντοκιμαντέρ σχετικά με τις φυλετικές διακρίσεις και το ρατσισμό, όπως τον βίωσαν οι άνθρωποι κατά τη διάρκεια του Β΄ Παγκοσμίου Πολέμου. Ακολούθησε εκτεταμένη και δημιουργική συζήτηση, όπου οι μαθητές εξέθεσαν τις απόψεις τους μέσα σε ένα ευχάριστο, δημιουργικό και δημοκρατικό κλίμα.
5. Εκδήλωση για την ημέρα της Δασοπονίας και εκπαιδευτική επίσκεψη στον υγροβιότοπο Μεταμόρφωσης
Η Δευτέρα 1η Απριλίου ήταν αφιερωμένη στην ημέρα της Δασοπονίας. Αρχικά, οι μαθητές που συμμετέχουν στο Διακρατικό πρόγραμμα Commenius, Σύμπραξης με οχτώ ευρωπαϊκά σχολεία, παρακολούθησαν μια ενημερωτική προβολή σχετικά με τον υγροβιότοπο (έλος) της Μεταμόρφωσης, με πρωτοβουλία των εκπαιδευτικών του σχολείου μας καθηγήτριας ΠΕ06 Κρικώνη Αθανασίας,  του καθηγητή ΠΕ20 κ. Ιωάννη Σβάρνα και Κων/νου Ντούρα ΠΕ09. Η ενημέρωση πραγματοποιήθηκε με τη συνεργασία (διέθεσε υλικό) της κας Μυρτώ Βλάχου, Δασολόγου και Υπ. Δρ. Δασοκομίας. Στη συνέχεια οι μαθητές και οι καθηγητές επιβιβάστηκαν στο λεωφορείο του Δήμου Παλαμά (το οποίο μας το διέθεσε ο Δήμος Παλαμά και τον ευχαριστούμε για την άμεση ανταπόκριση και βοήθειά του) και μετέβησαν στη Μεταμόρφωση για μετρήσεις πεδίου. Εκεί έγιναν μετρήσεις των δένδρων (πάχος, ύψος) χρησιμοποιώντας επιστημονικές (παχύμετρο) και παραδοσιακές μεθόδους. Επίσης πραγματοποιήθηκε συλλογή ασπόνδυλων, που ζουν στον βιότοπο, για αναγνώριση και μελέτη από τους μαθητές. Τέλος πραγματοποιήθηκε ενημέρωση για τον εν λόγω υγροβιότοπο από τον καθηγητή ΠΕ09 Ντούρα Κωνσταντίνο. Με την επιστροφή τους οι μαθητές, αφού διαμόρφωσαν την προηγούμενη ημέρα ένα τμήμα του προαυλίου σε κήπο, προέβησαν στη φύτευση εποχικών λουλουδιών και δένδρων, συμβάλλοντας με τον τρόπο αυτό στην οικολογική αναβάθμιση του προαύλιου χώρου και δείχνοντας απαράμιλλη οικολογική ευαισθησία.
6. Ομιλίες στο σχολείο διακεκριμένων επιστημόνων
Την Τετάρτη 3 Απριλίου 2013 στις δύο τελευταίες ώρες του ωρολογίου προγράμματος πραγματοποιήθηκε στο σχολείο μας εκδήλωση στην οποία φιλοξενήθηκαν  και μίλησαν στους μαθητές του σχολείου μας ο Επίκουρος Καθηγητής του ΤΕΙ Λάρισας, Τμήμα Δασοπονίας Καρδίτσας κ. Γεώργιος Ευθυμίου και ο κ. Αθανάσιος Δέδες, μέλος της Ε.Α.Σ.Ε, Γενικός Διευθυντής της ΛΥΔΑ ΑΕ και Γεωπόνος. Ο κ. Ευθυμίου, στα πλαίσια της ημέρας Δασοπονίας, πρόβαλε και μίλησε στους μαθητές με θέμα: «Παρόχθια δασικά οικοσυστήματα. Βιοποικιλότητα, αειφόρος ανάπτυξη και ανθρωπογενείς επιδράσεις». Οι μαθητές της Περιβαλλοντικής ομάδας του σχολείου υλοποιούν παρόμοιο πρόγραμμα με τον καθηγητή κ.Κων/νο Ντούρα. Οι μαθητές παρακολούθησαν με ενδιαφέρον τις επιδράσεις στο ανθρωπογενές περιβάλλον των δασικών αυτών συστημάτων και ειδικά σε παρόχθια δασικά συστήματα της περιοχής μας.  Στο τέλος της παρουσίασης ο κ. Ευθυμίου απάντησε σε ερωτήσεις των μαθητών. Στη συνέχεια το λόγο έλαβε ο κ Δέδες ο οποίος, στα πλαίσια της συνεργασίας του σχολείου με το ευρωπαϊκό δίκτυο ΜΕΝΩΝ και του Επαγγελματικού προσανατολισμού, μίλησε στους μαθητές για το ρόλο και την επίδραση της Παιδείας και Εκπαίδευσης στην επαγγελματική πορεία και εξέλιξη του. Αναφέρθηκε στις  ιδιαίτερα γεμάτη προκλήσεις και δυσκολίες εποχή της οικονομικής κρίσης. Το ιδιαίτερο χαρακτηριστικό της επιτυχίας σε οτιδήποτε κι αν καταπιαστεί κάποιος είπε ότι είναι το «συγκριτικό πλεονέκτημα», να σκέφτεσαι και να ενεργείς λίγο πιο μπροστά από  τους άλλους. Οι μαθητές είχαν πλήθος ερωτήσεων για τον κ. Δέδε και ο ίδιος ανταποκρίθηκε με ιδιαίτερη θέρμη και ευστοχία στις απορίες των μαθητών. 
7. Επισκέψεις μαθητών στα πλαίασια του μαθήματος των Ερευνητικών Εργασιών
Στα πλαίσια του μαθήματος των Ερευνητικών Εργασιών, μαθητές της Α΄ λυκείου, με τη συνοδεία του υπεύθυνου εκπαιδευτικού του σχολείου μας, καθηγητή ΠΕ20 κ. Ιωάννη Σβάρνα, επισκέφτηκαν, εκτός σχολικού ωραρίου σημεία ενδιαφέροντος στην Καρδίτσα  σχετικά με το θέμα που είχαν αναλάβει να εκπονήσουν τη φετινή σχολική χρονιά «Μέσα Μαζικής Ενημέρωσης : Άλλοτε και τώρα…», Έτσι επισκέφτηκαν την εφημερίδα Αλήθεια, το τηλεοπτικό στούντιο και τα γραφεία του ραδιοτηλεοπτικού σταθμού TRT στην Καρδίτσα, το ραδιοφωνικό σταθμό «Ράδιο Παλμός» και το τυπογραφείο της εφημερίδας «Πρωινός Τύπος» της Καρδίτσας.
 
 

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου