Τρίτη 5 Απριλίου 2022

Ε.Ο. Λάρισας - Καρδίτσας: Υπεγράφη η σύμβαση για το τμήμα Μεσοράχη - Ελευθεραί

Οδικά έργα 90 εκατ. ευρώ για την Καρδίτσα


Ξεκινά η κατασκευή του έργου που ολοκληρώνει τον σύχρονο και ασφαλή αυτοκινητόδρομο που συνδέει τη Λάρισα με την Καρδίτσα, στο τμήμα Μεσοράχη – Ελευθεραί, εντός νομού Λαρίσης (αναμένεται ακόμα το τμήμα της Συκεώνας -στο νομό Καρδίτσας- που καθυστερεί λόγω διαφόρων προβλημάτων).

Ο περιφερειάρχης Θεσσαλίας Κώστας Αγοραστός υπέγραψε τη σύμβαση του έργου προϋπολογισμού ένταξης 8,5 εκ. ευρώ που χρηματοδοτείται από το ΕΣΠΑ Θεσσαλίας 2014 - 2020. Αφορά στη βελτίωση του τμήματος της Επαρχιακής Οδού Λάρισας - Καρδίτσας,  από τον ισόπεδο κόμβο της Μεσοράχης έως τον ισόπεδο κόμβο Ελευθερών, μήκους 2,15 χλμ.

 

Το έργο

Το έργο περιλαμβάνει:

- Διαπλάτυνση του τμήματος της Επ.Ο. Λαρίσης - Καρδίτσας στο τμήμα από Ι/Κ Μεσοράχης έως Ι/Κ Ελευθερών μήκους 2,15 χλμ.

- Κατασκευή παράπλευρων οδών κυκλοφορίας.

- Τροποποίηση του υφιστάμενου  Ι/Κ Μεσοράχης  σε κυκλικό και την προσαρμογή του στη  νέα τυπική διατομή  του νέου τμήματος Ι/Κ Μεσοράχης - Ι/Κ Ελευθερών.

- Προσαρμογή του υφιστάμενου Ι/Κ Ελευθερών στη  νέα τυπική διατομή  του νέου τμήματος Ι/Κ Μεσοράχης - Ι/Κ Ελευθερών.

Για την κύρια αρτηρία εφαρμόζεται τυπική διατομή κύριας οδού με 2+2 λωρίδες κυκλοφορίας πλάτους 7,00m+7,00m και αμφίπλευρο μεταλλικό στηθαίο ασφαλείας στον άξονα της αρτηρίας.

Το  παράπλευρο δίκτυο είναι διπλής κατεύθυνσης διατομής 1+1 λωρίδων κυκλοφορίας πλάτους 3,25m με σταθεροποιημένο έρεισμα.

Η οδός σήμερα διασχίζει περιοχή όπου ασκούνται έντονα γεωργικές και καλλιεργητικές δραστηριότητες με αποτέλεσμα πολλά γεωργικά μηχανήματα να κάνουν χρήση της επαρχιακής  οδού λόγω έλλειψης παράπλευρου δικτύου.

 

Οφέλη

Με την κατασκευή του έργου επιλύονται αρκετά προβλήματα της περιοχής με   πολλαπλά οφέλη:  

- Βελτιώνονται τα γεωμετρικά χαρακτηριστικά της οδού, λόγω της τήρησης των προδιαγραφών των ισχυουσών ΟΜΟΕ, των επιλεγμένων διατομών του έργου και των Σ.Α.Ο. Η χάραξη της οδού επιτρέπει την ανάπτυξη υψηλότερων ταχυτήτων οδήγησης με άμεσο αποτέλεσμα τη μείωση της κατανάλωσης καυσίμων, τον περιορισμό της εκπομπής καυσαερίων και την αύξηση του διατιθέμενου χρόνου εργασίας.

- Αποσυνδέεται η λειτουργία του έργου από τις τοπικές παραγωγικές δραστηριότητες και τις σχετικές κινήσεις αφού οι εν λόγω μετακινήσεις θα εξυπηρετούνται από παράπλευρους οδούς. Μ’ αυτόν τον τρόπο βελτιώνεται η λειτουργικότητα και αυξάνεται η οδική ασφάλεια της οδού καθώς κινείται εκτός της γεωργικής γης της περιοχής.

- Ταχύτερη και ασφαλέστερη σύνδεση της Λάρισας με την Ε65 που αποτελεί τμήμα του ΔΕΔ-Μ και βελτίωση της ενδοπεριφερειακής οδικής σύνδεσης της Καρδίτσας με την Λάρισα.

- Μείωση της χρονοαπόστασης, που συνεπάγεται μείωση του κόστους μεταφοράς.

«Ολοκληρώνουμε τον οδικό άξονα που συνδέει την πόλη της Λάρισας με την Καρδίτσα και αποδίδουμε έναν ασφαλή, σύγχρονο  αυτοκινητόδρομο με διπλή λωρίδα κυκλοφορίας ανά κατεύθυνση. Παράλληλα, κατασκευάζουμε και παράπλευρο δίκτυο ώστε να μην ανεβαίνουν τα αγροτικά μηχανήματα πάνω στην κύρια αρτηρία και να γίνεται με όρους ασφάλειας η μετακίνηση των αγροτών και  η διακίνηση των εμπορευμάτων», δήλωσε ο περιφερειάρχης Θεσσαλίας Κώστας Αγοραστός.

 

 Οδικά έργα 90 εκατ. ευρώ για την Καρδίτσα

«Για την Καρδίτσα, έχουμε επιπλέον σε εξέλιξη οδικά έργα άνω των 90 εκ. ευρώ, με την κατασκευή  των πρώτων 6 χλμ. στην είσοδο της πόλης, έργο προϋπολογισμού 40 εκ. ευρώ, την κατασκευή της παράκαμψης Καρδίτσας από έξοδο προς Αγιοπηγή έως έξοδο προς Μητρόπολη, έργο προϋπολογισμού 8,5 εκατ. ευρώ και την κατασκευή της παράκαμψης Συκεώνας, έργο προϋπολογισμού 35 εκατ. ευρώ, που έχει ολοκληρωθεί σε ποσοστό 60%», πρόσθεσε ο περιφερειάρχης.

 

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου